Celem projektu jest podniesienie kompetencji kluczowych uczniów/nic Zespołu Szkół Nr 1 im. Ignacego Łukasiewicza w Gorlicach w zakresie chemii (Politechnika Krakowska), informatyki (WSEiT w Suchej Beskidzkiej) i języka angielskiego (PWSZ w Tarnowie), przy zastosowaniu nowoczesnych narzędzi teleinformatycznych.
Projekt skierowany jest do uczniów/nic ZS Nr 1 w Gorlicach wykazujących zainteresowanie w/w obszarami oraz posiadających kompetencje umożliwiające opanowanie materiału wykraczającego poza podstawę programową.
Planowane zajęcia:
ZAJECIA ON-LINE - beneficjenci/ki projektu w zakresie chemii, informatyki i j.angielskiego uczestniczyć będą w zajęciach prowadzonych przez nauczycieli akademickich/doktorantów za pomocą wideokonferencji w czasie rzeczywistym jednocześnie dla kilku grup uczniów uczestniczących w zajęciach w kilku szkołach z możliwością aktywnego włączenia się uczestników w dowolniej chwili trwania zajęć, przy udziale nauczycieli, którzy będą mieli bezpośredni kontakt z młodzieżą.
KOŁO NAUKOWE - beneficjenci/ki projektu w zakresie chemii uczestniczyć będą w zajęciach, które prowadzone będzie we współpracy nauczyciela z pracownikiem akademickim/doktorantem, w tym 10h zajęć w ramach koła prowadzona będzie przez nauczycieli akademickich/doktorantów za pomocą wideokonferencji w czasie rzeczywistym jednocześnie dla kilku grup uczniów uczęszczających zajęciach w kilku szkołach, z możliwością aktywnego włączenia się uczestników w dowolnej chwili trwania zajęć.
Zajęcia prowadzone będą według scenariuszy wypracowanych w projekcie koordynacyjnym. W wyniku zrealizowanych form wsparcia uczniowie/nice nabędą dodatkowe umiejętności w zakresie chemii, informatyki i języka angielskiego a także wzmocnią swoje kompetencje cyfrowe i interpersonalne.
Dofinansowanie projektu z UE: 110.821,93 zł
Całkowita wartość projektu: 130.378,75 zł
Celem projektu było podniesienie kompetencji kluczowych w zakresie geografii we współpracy z Uniwersytetem Jagiellońskim w Krakowie.
Projekt był skierowany do uczniów Zespołu Szkół Nr 1 im. Ignacego Łukasiewicza w Gorlicach wykazujących indywidualne zainteresowanie w/w obszarami oraz posiadających kompetencje umożliwiające opanowanie materiału wykraczającego poza podstawę programową.
Beneficjenci projektu uczestniczyli w zajęciach on - line prowadzonych przez nauczycieli akademickich/doktorantów za pomocą wideokonferencji w czasie rzeczywistym, jednocześnie dla kilku grup uczniów, przy udziale nauczycieli, którzy mieli bezpośredni kontakt z uczniami. Formy wsparcia realizowane w projekcie obejmowały również zajęcia stacjonarne na uczelni. Zajęcia prowadzone były według scenariuszy opracowanych w ramach projektu koordynacyjnego. W wyniku realizowanych form wsparcia uczniowie uczniowie nabyli dodatkowe kompetencje w zakresie geografii, a także wzmocnili swoje kompetencje cyfrowe i interpersonalne.
Dofinansowanie projektu z UE: 5 780,-
Całkowita wartość projektu: 6 800,-
Dzięki Małopolskiej Chmurze Edukacyjnej uczniowie mogą rozwijać swoje zainteresowania i talenty przy wsparciu najlepszych uczelni, co ułatwi im wybór właściwego kierunku studiów.
Celem projektu było podniesienie kompetencji kluczowych w zakresie geografii i informatyki, we współpracy z Uniwersytetem Jagiellońskim w Krakowie i z Akademią Górniczo-Hutniczą w Krakowie.
Projekt był skierowany do uczniów Zespolu Szkół Nr 1 im. Ignacego Łukasiewicza w Gorlicach wykazujących indywidualne zainteresowanie w/w obszarami oraz posiadających kompetencje umożliwiające opanowanie materiału wykraczającego poza podstawę programową.
Beneficjenci projektu uczestniczyć będą w zajęciach on - line prowadzonych przez nauczycieli akademickich/doktorantów za pomocą wideokonferencji w czasie rzeczywistym, jednocześnie dla kilku grup uczniów, przy udziale nauczycieli, którzy będą mieli bezpośredni kontakt z uczniami. Formy wsparcia realizowane w projekcie obejmowały będą również zajęcia stacjonarne na uczelni. Zajęcia prowadzone będą według scenariuszy opracowanych w ramach projektu koordynacyjnego. W wyniku realizowanych form wsparcia uczniowie uczniowie nabędą dodatkowe kompetencje w zakresie j. angielskiego, biologii oraz geografii, a także wzmocnią swoje kompetencje cyfrowe i interpersonalne.
Dofinansowanie projektu z UE: 23 598,12
Całkowita wartość projektu: 27 762,50
Dzięki Małopolskiej Chmurze Edukacyjnej uczniowie mogą rozwijać swoje zainteresowania i talenty przy wsparciu najlepszych uczelni, co ułatwi im wybór właściwego kierunku studiów.
Celem projektu było podniesienie kompetencji kluczowych w zakresie biologii i informatyki, we współpracy z Uniwersytetem Jagiellońskim w Krakowie i Wyższą Szkołą Ekologii i Turystyki w Suchej Beskidzkiej.
Projekt był skierowany do uczniów Zespolu Szkół Nr 1 im. Ignacego Łukasiewicza w Gorlicach wykazujących indywidualne zainteresowanie w/w obszarami oraz posiadających kompetencje umożliwiające opanowanie materiału wykraczającego poza podstawę programową.
Beneficjenci projektu uczestniczyć będą w zajęciach on - line prowadzonych przez nauczycieli akademickich/doktorantów za pomocą wideokonferencji w czasie rzeczywistym, jednocześnie dla kilku grup uczniów, przy udziale nauczycieli, którzy będą mieli bezpośredni kontakt z uczniami. Formy wsparcia realizowane w projekcie obejmowały będą również zajęcia stacjonarne na uczelni. Zajęcia prowadzone będą według scenariuszy opracowanych w ramach projektu koordynacyjnego. W wyniku realizowanych form wsparcia uczniowie uczniowie nabędą dodatkowe kompetencje w zakresie j. angielskiego, biologii oraz geografii, a także wzmocnią swoje kompetencje cyfrowe i interpersonalne.
Dofinansowanie projektu z UE: 66 282,57
Całkowita wartość projektu: 77 979,50
Dzięki Małopolskiej Chmurze Edukacyjnej uczniowie mogą rozwijać swoje zainteresowania i talenty przy wsparciu najlepszych uczelni, co ułatwi im wybór właściwego kierunku studiów.
Celem projektu było podniesienie kompetencji kluczowych w zakresie języka angielskiego, biologii i geografii, we współpracy z Uniwersytetem Pedagogicznym w Krakowie i Uniwersytetem Jagiellońskim w Krakowie.
Projekt był skierowany do uczniów Zespolu Szkół Nr 1 im. Ignacego Łukasiewicza w Gorlicach wykazujących indywidualne zainteresowanie w/w obszarami oraz posiadających kompetencje umożliwiające opanowanie materiału wykraczającego poza podstawę programową.
Beneficjenci projektu uczestniczyć będą w zajęciach on - line prowadzonych przez nauczycieli akademickich/doktorantów za pomocą wideokonferencji w czasie rzeczywistym, jednocześnie dla kilku grup uczniów, przy udziale nauczycieli, którzy będą mieli bezpośredni kontakt z uczniami. Formy wsparcia realizowane w projekcie obejmowały będą również zajęcia stacjonarne na uczelni. Zajęcia prowadzone będą według scenariuszy opracowanych w ramach projektu koordynacyjnego. W wyniku realizowanych form wsparcia uczniowie uczniowie nabędą dodatkowe kompetencje w zakresie j. angielskiego, biologii oraz geografii, a także wzmocnią swoje kompetencje cyfrowe i interpersonalne.
Dofinansowanie projektu z UE: 44 368,51
Całkowita wartość projektu: 52 198,25
Dzięki Małopolskiej Chmurze Edukacyjnej uczniowie mogą rozwijać swoje zainteresowania i talenty przy wsparciu najlepszych uczelni, co ułatwi im wybór właściwego kierunku studiów.
W 2018 roku podpisana została umowa partnerstwa z Akademią Górniczo-Hutniczą im. Stanisława Staszica w Krakowie – Liderem na rzecz wspólnej realizacji projektu pn. „Małopolska Chmura Edukacyjna”, który realizowany będzie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, Poddziałanie 2.1.3 „E-usługi w edukacji”.
Celem projektu jest stworzenie infrastruktury informatycznej – nowoczesnych klas multimedialnych w szkołach ponadgimnazjalnych, połączonych siecią z częścią centralną „Małopolskiej Chmury Edukacyjnej”. Projekt zakłada budowę publicznej e- usługi edukacyjnej służącej przekazywaniu wiedzy oraz przybliżaniu osiągnięć naukowo-dydaktycznych uczelni wyższych uczniom szkół ponadgimnazjalnych przy wykorzystaniu technologii informacyjnych. Projekt ukierunkowany jest na przekazywanie wiedzy, rozwój kompetencji kluczowych (porozumiewanie się w językach obcych, kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne, kompetencje informatyczne, umiejętność uczenia się, kompetencje społeczne, inicjatywność i przedsiębiorczość) i kompetencji zawodowych oraz przybliżanie osiągnięć naukowych uczelni wyższych uczniom szkół ponadgimnazjalnych w Małopolsce, przy wykorzystaniu technologii informacyjno- komunikacyjnych.
Projekt swym zasięgiem będzie obejmował uczelnie wyższe i szkoły ponadgimnazjalne w Województwie Małopolskim, które zgłosiły chęć udziału. W ramach inicjatywy szkoły zostaną wyposażone w sprzęt niezbędny do realizacji zajęć on-line w postaci wideokonferencji.